Asia through the eyes of me

Lees mee - reis mee

Lieve mensen,

De Hollandse regen tikt gezellig tegen het raam terwijl ik mij vermaak met mijn laptop op schoot in een kamer bezaaid met zonnebrandcrème, zonnebrillen en zomerkleding. Heel wat kilometers verderop is het over de dertig graden. En heel wat kilometers verderop hoop ik zaterdagochtend gezond en wel met beide benen op de grond te staan. Op naar India! …En naar Thailand! … En naar Singapore!

Veel mensen gaan naar Azië om op zoek te gaan naar zichzelf. Ik ben er stellig van overtuigd dat ik mijzelf de eerste dag al tegen ga komen. Dus op mijn verlanglijstje staat de zoektocht naar de ander.

Mijn reis begint met the school for the blind in de stad Kolkata. Daar word ik gekoppeld aan een blinde studente en trekken we tien dagen samen op. De tijd dat ik (en wij) er zijn, zijn vol gepland met activiteiten om zoveel mogelijk kennis en ervaringen uit te wisselen. Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe hun dagelijks leven eruit ziet, wat zij belangrijk vinden en bovenal waar zij van dromen. Uiteraard ben ik ook zeer benieuwd naar hoe de Indiase blinden en slechtzienden hun weg vinden in een stad vol chaos. En stiekem ook hoe ik dat ga doen.

De eerstvolgende bestemming na het bezoek aan de school heb ik nog niet duidelijk, dus dat lezen jullie vast over een maandje. Wel is bekend dat ik de maand mei een vriendin van de middelbare school ga bezoeken in Thailand en meedraai op het project waar ze werkt.

Leuk dat je de verhalen wilt lezen. En misschien nog leuker om af en toe ook wat van jullie te horen. Een goede tijd en veel leesplezier!

En o ja, via deze weg wil ik jullie heel erg enorm onwijs verschrikkelijk bedanken voor al het doneren! We zitten ruim over het bedrag en kunnen daarom nog een ander project ondersteunen of een extra jongere voor een langere periode sponsoren. Daar gaan we in India nog even over steggelen. Ik houd jullie op de hoogte!

Lieve groet,

Janneke

Reacties

Reacties

Georgina Post

Hi Janneke, mijn vader heeft zojuist je blog doorgestuurd. Leuk! Spannend de reis die gaat maken. Veel plezier, we zijn benieuwd naar je reisverhalen. Groetjes Georgina

Wendy

Ik ga je missen.. Maar kijk al wel uit naar al je mooie verhalen!! Veel plezier!

Anouk

Lieve Janneke,
Ik vind je zo ontzettend dapper en ik hoop dat je een fantastische tijd gaat hebben. Dat ik je dan 4 maanden moet missen krijg ik er gratis bij :-)

Zet 'm op topper!

Henrieke

Janneke,
De tijd is nu toch echt bijna aangebroken.
Wat ontzettend spannend allemaal weer om dit allemaal
Mee te kunnen maken.
Al die indrukken zo bijzonder ,hopen we natuurlijk terug te lezen
In jou verhalen.
Natuurlijk met een goede gezondheid veel energie en heel veel plezier in India.
Maar eerst alvast een hele goede reis alvast gewenst! !!
Kijk maar veel naar het mooie shirt die we hebben gemaakt.
Zo zijn wij toch een beetje dichtbij ????

Nu aftellen.....en laat de reis maar beginnen..!!!

Knuffel Alan & Henrieke, Levi en Mika

Marjolein

Goedemorgen, Janneke
Wij wensen je een fijne reis en hopen dat je een hartelijke enthousiaste aankomst krijgt.
Wij zijn benieuwd naar je ervaringen en volgen jou !
Veel liefs en kracht van alle mensen van de dinsdagentreegroep uit Amsterdam.

Daniella Polderman

Zo knap en stoer! Ik wens je een hele fijne tijd toe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!